Ребека Блек – 97 милиона прегледа, 2 милиона коментара, близо 2 милиона нехаресвания… и 1.4 милиона долара печалба от всичко това!
Чудите се какво или коя е Ребека Блек?

Няма нищо изненадващо, ако не я познавате. Става дума за 13-годишна девойка, която успя да добие изключително висока популярност през последния месец с песента си Friday (Петък).

Чудите се какво е хейтърщина?

Това е една от най-мащабните субкултури в интернет, изразяваща себе си в мразене на почти всичко възможно – лица, предмети и т.н. Виртуалната мрежа е прекрасната среда за това… тъй като всеки е анонимен и се намира в различна точка на света. Това позволява на човек да се изказва по начин, по който малцина биха се изразили в реалността.

Чудите се каква е връзката между Ребека и хейтърите?
В това, че единствено и само в интернет едно нещо може да стане изключително популярно… защото е прекалено лошо. Тъй като хейтърите в глобалната мрежа са безброй – доста вероятно и повече от „не-хейтърите“, то когато нещо е толкова лошо, колкото песента Friday на Ребека, то просто популярността му става невероятна.

А „Петък“ наистина е невероятно популярна песен. Въпреки че е качена през февруари тази година, тя „избухва“ през март. Оттогава до днес, тя генерира близо 97 милиона посещения. За сравнение, „кралицата на интернет популярността“ Лейди Гага има малко по-висок успех със своя нов хит Born This Way (и то когато съберем посещенията на версиите с клип и без). Както бихте се уверили, това е огромно число за една напълно неизвестна личност като Ребека Блек.

А когато видите броя на нехаресванията, то ще разберете какъв е коренът на популярността, притежаваща песента Friday. Близо 2 000 000 са гласували с наклонен надолу палец! Това си е своеобразен рекорд, дори за YouTube и дори за изпълнения с хейтъри интернет! И не си мислете, че това число е неоснователно, дори напротив. Песента започва с думите „7 часа, ставам сутринта, трябва да съм свежа, трябва да сляза по стълбите, трябва да си взема паницата, трябва да си сипя закуска“ и продължава с всички мисли, които минават през главата на Ребека за петъчния ден, включително как идва уикендът и ще има много „купон, купон, купон, забава, забава, забава“. Наистина в музиката лошите текстове изобилстват, включително и в един доста популярен нашенски жанр. Но тук говорим за толкова ниско ниво… че просто трябва да е умишлено! А когато дойде моментът, в който идват проникновения като „Вчера беше четвъртък, утре е събота, а неделя идва след това“… както и краткото рап включване на Патрис Уилсън (чието дело е и текстът на песента)… просто разбирате, че няма как нещо толкова лошо да се получи случайно!

Та така идва моментът – как се печели от нещо с 2 милиона нехаресвания? Чрез едно магическо нещо… услугата за купуване на музика iTunes на Apple! Песента е качена от доста време там… и немалко „хейтъри“ си я купуват, за да могат да я пуснат на своите приятели в реалността и да се подиграят колко е ужасна. Пък и струва 99 цента, какво му плащаш? А и е редно да се отбележи, че песента има и 250 000 харесвания… част от които също също генерират по почти долар! А при липсата на „хейтърите“, които да разпространят песента със своите 2 милиона нехаресвания, то със сигурност щяха да отъстват и 8-те пъти по-малко харесвания.

Така с един клип, за който се твърди, че е направен с бюджет от 4000 долара… Ребека печели 1.4 милиона долара!!! Точно така, това са данни на Forbes, които научават, че Friday е бил купен 2 милиона пъти към 23 март!!! Като се сметне традиционният дял от 30% за Apple, то Ребека прибира точно 1.4 милиона долара. Които със сигурност са набъбнали още до днес! И имайте предвид, че тук говорим само за приходи, генерирани в американския iTunes!

Освен това, Friday достига до 58 място в американската класация Billboard Hot 100, а освен това дебютира на 61 позиция в британския UK Singles Chart. Също така, Ребека участва и в шоуто на Джей Лено… за което мнозина могат само да мечтаят. Така че освен от iTunes, 13-годишната девойка успява да си докара някой и друг долар чрез доста различни източници. Само от броя си посещения в YouTube, тя ще прибере 20 000 долара… което несъмнено изглежда смешно число в сянката на 1.4 милиона в зелено.

Разбира се, напълно възможно е да става дума за една случайност. Просто една от множеството слаби песни в YouTube да се е превърнала в такъв хит. Но обработката изглежда прекалено професионална, а текстът – прекалено умишлено ужасен. Така можем да се запитаме – дали Friday не е един от първите хитове, целенасочено използвали хейта в интернет… за да добие подобна популярност? Тъй като дори месец след първоначалното си избухване, в линка за Friday в YouTube се пишат мнения през няколко секунди! И в момента броят им е близо 2 милиона! Като разделим това число на 30 – тъй като тогава започва сериозният бум на песента… то говорим за 66 666 мнения на ден, 2777 мнения в минута, 46 мнения в секунда! В момента, Friday е второто най-коментирано клипче в историята на YouTube, а мненията продължат да се сипят с подобна умопомрачителна скорост, като нищо ще достигне и до първото място!

Но дали този успех е бил целенасочен? Предстои ни да разберем от следващия потенциален хит на Ребека Блек – LOL